Thursday, October 16, 2008

-:-Alya sick-:-

Semalam aku ambik alya dari bb sit...terasa badan alya macam panas tapi tengok alya cargas jer. Dah la semalam aku tinggal dua banak jer...en.somi ada jamuan raya. Dengan petir yang memancar,amat-amat menakutkan aku. Aku tutup langsir...takot petir masuk umah...huhuhu. Aku pun dok rapat-rapat je dengan alya tapi alya macam tak takot langsung..dia main macam biasa jer...anak mama ni. Dalam kul 7 lebih en somi balik...lega aku. Aku tanya la...'Ayang makan apa'?..Tak makan apa-apa pun sayang. Rupanya en.somi tak pergi jamuan tu sebab hujan yang terlampau lebat yang amat dengan petir pastu tingat anak & isteri dirumah...ngehngehngeh.

AKu pun masak la nasi & sambal udang skit untuk en.somi. Untuk aku,aku takde selera nak makan sejak lepas puasa ni. Aku makan nugget jer tu pun dah kenyang. Dalam kul 8 lebih camtu,en.somi nak tidokan alya. En.somi bawa masuk alya dalam bilik..aku kat dapur. TUp-tup aku dengar en.somi jerit panggil aku. 'Sayang...cepat! Alya muntah banyak ni! Aku dengan pantas kilat bawa kain buruk 3 inci besar...wakakakak..aku ingat takde la banyak mana. Sekali tengok..allah...banyaknya. En.somi lak dukung alya masa tu,abis badan en.somi dengan muntah alya. Aku suh letak..en.somi takmo letak..lagi alya muntah...ekekekekek. Aku ambik alya,urut-urut belakang dia. Tukarkan baju alya semua,cek suhu badan...sah alya demam..suhu dia 37.5C.

Malam tadi alya tido tak nyenyak langsung. Kejap-kejap nangis. Yang nyenyak..mama & ayah dia...wakakakak..ampeh tol. Dah le aku tengah uzur ni..rasa keletihan yang amat badan ni..tapi gagahkan diri bangun tengok alya. Start kul 2 pagi alya nangis-nangis. Aku urut pale dia..kot sakit pale la kan. Bagi susu dia tido balik. Then nangis lagi. En.somi tak bangun..kepenatan..takpe aku paham. Aku tengok jam kul 4 lebih..aduhh..sian anak mama..tak sihat hahh. Last-last,aku pun tak tido. Main cak-cak dengan alya...ekekekekek..aku rapatkan badan dia kat aku...tepok-tepok..berwirid kat dia..baru la dia tido..pastu aku zzzzzzzzz sampai la kul 6.30.

Aku bersiap-siap dulu,pastu en.somi...then bawa pegi klinik dulu. Doc cek suhu,memang demam katanya. Doc kasi ubat demam & antibiotik..dia kata memang musim sekarang ni. Lepas tu aku antar alya kat bb sit. Rupanya anak-anak dia demam,tu jangkit kat alya. Dia tak bawa pegi klinik..aduhaiii. Takpe la..hope alya will recover soon. Cepat-cepat sembuh yer sayang...nanti nak pegi jalan...kahhhhhhhhh

sekian..

3 comments:

~Eila @ Along~ said...

kak sue,.better cari bb sit lain jela..naka sendiri sakit pun tak amik peduoik..ni plak jaga anak orang..lagi die buat sambil lewa jek..huhuhu

ai said...

mmg musim la skang ni susu. BBQitie pon demam gak..

saveme_zero said...

tu le eila...aku skrg dah jd evil..ngehngeh...mulut tak reti nak cover sopan dah. aku ckp direct je skrg ni...dia terasa ke tak..i dont care..hehehe.
aku g kinik td..doc pun ckp camtu kak i.