Thursday, December 18, 2008

-:-Jom Bercuti-:-

Salam semua,
Aku nak bercerita tentang bercuti,memandangkan cuti hujung tahun ni amat panjang. Kalau aku ada cuti yang banyak,memang aku akan terus bercuti sampai tahun baru. Kelmarin aku ada dapat email dari Awana Hotel & resort mengenai percutian yang ditawarkan oleh Awana. Aku teringat masa 1st time honeymoon kat Langkawi. Actually aku & hubby decide nak berhoneymoon di Awana Porto Malai Langkawi. Memang teringin sangat-sangat. Aku tengok website dia,amat-amat memukau. Kebetulan masa aku kahwin tu,hujung tahun & cuti sekolah. Hati memang dah pilih Langkawi sebagai destinasi bulan madu kitaorang cuma tempat jer belum pilih. Aku pun survey-survey la kat internet tentang Langkawi ni. Hati amat-amat tertarik dengan percutian di Awana.

So,dengan hati berbunga-bunga aku pun buat la tempahan secara online namun amat mendukacitakan..FULLY BOOKED. Frust giler aku! Pakej yang ditawarkan memang superb la walaupun harga agak mahal sedikit tapi bukan rezeki aku. Sekarang ni dah bertiga, kalau nak bercuti kena banyak perkara. Ishkk...kan seronok kalau Anniversary aku yang baru je berlalu pada 9 dec hari tu dapat bercuti kat Awana Porto Malai Langkawi ni bersama hubby aku & alya. Kalau ada rezeki,aku nak pergi sana satu hari nanti.

Adios.

11 comments:

ai said...

pegi ke tempat lain dulu la susu..ade rezeki nnt gi la ke sana pulak. :)

KasiH said...

takde rezeki...tp ko booking laa under air asia...ada lg rs nya...InsyaAllah...best ooo langkawi....

Eda said...

wahh musim peg pulau eh..bercuti la..abiskan cuti taun eh...best..best..lag plak ade anak ni..lain rasanya bila bawak berjalan tu... tapi tu la takde rezki erh..memang time2 cemni ramai org plan cuti..so kena book awal2..klau nak peg tempat lain pun kena cepat2 usha takut fully booked jugak..maklum la..ujung2 tahun..cuti skolah plak..huhu

ayien78 said...

kalau ko nk yg murah...ko beli dr owang yg ada membership kat sana...ie: Berjaya ....aku ada no hp owang yg jual membership mcm tu...murahla...kalau dok berjaya nyer resort semlm RM150 jek....best2 tpt under berjaya ni

pastu flight tiket ko beli masa offer...beli fireflyz pun ok wat...trylaaa

Rafizah Nordin said...

aku & sopi cdg nak g langkawi raye cine ni.tp dgn keadaan mak aku skrg ni nampaknye kene pospond le...hrp2 mak cepat sembuh & sihat.bkn takat leh bjimba2 tp jugak dpt bwk mak jalan2 mcm dulu...

Bibu said...

wei..mmg cuti sekolah ni penuh ..orang book dari bulan 11 lagi..takpe la..thn depan leh pegi book awal2 make sure!

saveme_zero said...

korang...aku citer ni masa aku pegi honeymoon dulu la. cadang nak bulan madu kat situ..dah penuh time tu..masa tahun 2006 yer kawan2 semua..hahahaha.

Nur Syafawati said...

huhuh..langkawi..langkawi..sonok gak sue...xpe..insyaallah..nanti leh gi..kalau ade rezeki yer..

mamafif said...

sokemana arah tujunyer nantiii...ala..x dpt p sane..tmpt lain pun byk...hehehehe

mamafif said...

oo..ni citer kes bulan madu x jd..x pe..nanti jadikan kenyataan..langkawi tu pun satu impian kiter gak tuh...insyaallah..ujungbln 2 nih..jd kenyataan la kutt

saveme_zero said...

aku tingin nak pegi lg langkawi ni..ms bulan madu aku stay kat hotel helang..sebelah airport je...hahahaha