Monday, March 16, 2009

::Wedding @ Part 1::

Assalamualaikum semua,
Last week 15 Mac 2009 my bro in law get married. Majlis berlangsung di Kluang,Johor. Adik ipar saya akan bernikah pada pukul 10 pada hari tersebut jadi kami kena la bertolak seawal pagi. Jam 5 pg saya dah bangun,dah siap-siap semua baru saya kejutkan alya,mula-mula tu marah la jugak sebab kena kejut..hahahaha. Bila cakap nak mandi,cargas je mata dia. Kami berkumpul dirumah MIL aku,& aku bawa ayah & mak aku jugak. 3 biji kereta & sebiji bas mengikuti rombongan,tapi 3 biji kereta ni dah sampai dulu sebab adik ipar saya nikah awal pagi kan. Lebih kurang pukul 9.45 kami sampai,siap-siapkan adik ipar then terus gerak kerumah pengantin.

Ni alya masa malam sebelum tu,tengok la mata dia yang bengkak sebab selsema. Mula-mula risau jugak takot tak dapat pergi kluang,da day sebelum tu bbsit cakap alya demam lak tapi nasib baik sehari jer pastu selsema.



Ni masa berkumpul di rumah MIL aku,semua tengah bersiap-siap nak berangkat & berkemas. Jiran-jiran mil aku ramai yang ikut gak la sebab disamping ikut hantar adik ipar aku,dorang nak ke air itam almaklum la dekat je dengan kluang ni tapi saya & somi tak pergi,lepas kenduri selesai terus kami berangkat pulang.



Alya dah kepenatan bermain dalam kete,suruh tido tak nak tido pastu mengamuk-ngamuk,lotih mama tau. Kalau dapat lepas,lupa diri anak aku ni..ekekek. Abis semua dia raduknya..hahahaha. Alya sekarang kalau orang nak ambik gambar,dah pandai posing bagai..siap sengih lagi. Haii..mane tak tumpah kuah kalau tak kena nasik..kahhhhhhhh


Tengah menunggu panggilan dari pihak perempuan,masa ni adik ipar dah ready la konon-konon..hahaha. Syukur alhamdulillah..dengan sekali lafaz je dah sah dorang jadi suami isteri. Lepas dah acara akadnikah,terus pegi mencekik..lapar gile bebbb!!



Tah sapa punya keje la snap gambar aku tu,kepenatan sangat sampai terlelap tapi nasib baik sopan & ayu je kan...wakakakakakak.


Dalam kul 1.30 lak majlis bersanding berlangsung. Aku mandikan alya yang dah kepenatan sangat,tukar baju semua la. Gambar ni dalam kereta,sebab nak bagi dia tido so bawa meround kejap tapi tak nak gak tido..aihhh..tahan mata tol!


Kitaorang berarak dari rumah jiran biras aku,masa berkumpul tu,tup-tup datang flower girl..wahh meriah tol. Rupanya budak-budak ni nak buat persembahan tarian. Budak-budak ni budak tadika kat situ,kata cikgunya dah menang peringkat daerah..wahh bagus tol..ekekekek


Masa tengah berarak alya tiba-tiba buat muka pelik,rupanya dia tengok geng kompang tengah balun kompang..hahahaha. Kalau style johor ni,yang aku tahu la dorang ada drum besar tu..apa nama tah..aku tak ingat..hahahaha,sedap jer bunyi paluan kompang bila bergema.


Hahh..time ni alya dah mata stim..wakakakak tapi aku buat dek je sebab nak tengok pantenn. Sampai je kat rumah panten,dah kena tahan. Ingatkan kenapa la,rupanya kena bayar tol...aihhh. Dah le datang sana dah bayar tol,ekekekeke. Orang dapur tahan tak bagi masuk,mintak duit tol tapi adik ipar aku dah sedia maklum la pasal tol ni,so dia dah readykan duit tol. Yang bawah ni tol pertama yer,tak silap aku tol ada 4 tol..kahhhhhhhh.


Tol pertama


Tol Kedua


Tol ketiga


Tol Ke-empat


Akhirnya selamat bersanding...ekekekekekek






Adios

8 comments:

Bibu said...

wah..meriahnye..byk tol plak tu ekekekee..tak sabo aku nak tunggu bulan 12 anak buah aku kawen..ehehe sonot kan kawen2 nih..walopon lotih

el said...

Ko ni sue x abis2 p mkn knduri kawin...
Tpi x jugak gemok2 ..kahhhhhhh
Aku yg tgk plak makin gemok...kahhhhhhhh

Tinie said...

best la pi kenduri makan pree..hik hik..

miss♥wahida said...

best la kenduri kt johor...x sabo nk wat kenduri kawen abg sy lak,makin kiut tgk alya..

shiemz said...

boleh berjalan..seronok lak kan.. baik la demam tue... heheh

alyyani said...

kalo adik beradik kawen ni, mmg letih macam kite yg kawen. sbb jd org kuat pengantin kan. ape2 tahniah kepada pengantin...

elly said...

aah ade tol kan style johor nie. abg sulong aku kwen ngan org johor, so dah penh tgk la adat tol nie ekekeke...

amboi alya, thn mata tu eh... sepesen je ngan qimie... ade mase, die leh thn mata dia x mo tido seharian.... tp malam... pensan la wakakaka

ai said...

Meriah tul la!! banyak tol lak tu!! wakakakakaka..musti giler lawak gelak2 kan?? meriahhhh