Saturday, April 11, 2009

EnfaGrow

Assalamualaikum,
Semalam aku & somi ke Tesco. Plan nak cari susu untuk alya,nak tukar susu lain sebab lactogen 2 sekarang ni,alya asyik berak keras jer. So masa tengah survey-survey tu, ada la promoter MeadJohnson. Ni antara perbualan aku & promoter

Promoter : Cari susu apa dek??
Aku : Susu untuk anak saya ni kak,saya nak tukar susu. Sekarang ni dia minum lactogen 2 tapi asyik berak keras jer. Susu apa yang bagus yer kak??
Promoter : Ermm..adik nak cuba susu ni tak?? EnfaGrow...susu ni bagus ni,ada DHA & easy digest. Kalau minum susu ni,dah complete la pemakanan dia. Sekarang tengah murah ni dek.
Aku : Berapa harga susu ni kak??
Promoter : 650g RM33.50 dek,tapi kalau adik beli akak kasi la voucher tesco ni,jadi susunya RM23.50 jer. Ni akak kasi sample sekali,adik try macam mana dulu & akak kasi risalah ni adik baca yer.
Aku : Erm..ok la kak,saya cuba yer tengok macam mana.

Akhirnya...aku pilih susu enfagrow untuk alya. Balik rumah aku terus kasi alya,lepas je dia minum..dalam 5min camtu,alya muntah muak tu. 2x gak la alya muntah muak tu,aku cakap kat somi..mungkin alya tak serasi kot. Aku nak tanya kawan-kawan yang lain yang menggunakan susu ni untuk anak korang. Boleh citer sikit tak bancuhan susu tu korang bancuh macam mana. Bila aku bancuh 4scoop,6.5oz air..susunya masih pekat la & alya macam tak berapa suka. Sapa-sapa ada experience susu ni,please give me a komen.


21 comments:

MUMMY ILA said...

wah..susu mahalll... hehe

takpe itu semua terbaik utk anak2..:)

KasiH said...

susu ni pd aku elok je...kalo ikut saranan 1scoop = 1oz air kan? tp kalo tak rasi better tukar susu lain je...mcm adam ler tetiba tak rasi tukau dutch lady je..terus ngam...murah pn murah...ko try laa dulu camne...

AieZa said...

aku pun xpaham gak sebenaunye.. napa sukat lain tu sue? aku bg hana enfalac a+ tu tp sukatan dia 1oz air = 1 scoop susu.. yg tu mcm lain lak.. ke sbb susu tu enfagrow a+?

Bibu said...

susu ni pekat sket..sebenanye ko kene bagi 2 kali susu ni campo 2 kali susu yang biasa (murah) sbb susu enfagrow ni mmg lengkap (kalo alya minum 4 kali susuan)So tak semustinye ko kene bagi de the whole day susu nih.Lagi satu Pediasure pon sama cam enfagrow.

fazilzura said...

lor sian nye alya.. siap muntah cmtuh sekali ..
try dutch lady ler kak su .. murah pun murah .. pemakanan pun lengkap .. senang nk yak2..rs pun best (cm ler daku penah rs)..

~Atie+Farid~ said...

uish....sampai muntah2...kak sue nape tak gune lactogen 3? umairah dulu lactogen 2 mmg berak keras...pastu tukar lactogen 3...alhamdulillah...ok ...takde mslh

elly @ suely said...

emmm kalo die smapi muntah or muak tu mb die x suke or x rasi kot kak... cube je bg lg still gak mcm tu, memg kena tuka ss lain ler jwb nye..

lynn said...

hai..salam perkenalan.
hazim pun minum susu ni dr usia sethn sampai skrg.tapi lynn bg 6oz = 3scoop susu. sbb scoop enfagrow ni kan besar.so, xleh ar bg 1 scoop= 1oz.maybe awak buat tu pekat sgt,tu agaknye alya muntah kot.

just to share :-)

saveme_zero said...

TQ all...alya dah bg feed back yang ok skrg ni. So far alya minum dah ok,xde muntah muak. aku bancuh susu ni 3scoop = 6.5oz. klu ikut sukatan yang disarankan,gila pekat.

el said...

aku tak ikut sgt apa yg dia suh sukat tu..aku bg cair skit...
sue ~ alya kan dah cukup setahun cer ko bg susu coklat plak vanila ke apa2 je lah..

alyyani said...

sue, mmg nampak pekat kalo ikut sukatan yg betul. tp kite ikut jelah ape yg kat kotak tu tulis kan. bila la nia nak besar, nak tuka enfagrow. murah sikit. susu enfalac dgn enfapro ni mahal. huhuhu...

eiseai said...

tak brapa suka sangat enfagrow ni. kasik kat amir sorang je. nampak mcm too manis. so si asyraf & ariff, dari enfalac - enfapro, terus tukar ke dugro.

dah menyampah ngan mead johnson ni. diorang saja kurang range biasa, and byk kan range a+ padahal a+ tu bukannya elok sgt pun. sama je ngan range biasa. skarang akmal kena minum enfalac AR, sbb takde AR biasa, kena kasik a+ AR. mahal tak hingat punya...bencikkkkk

Tinie said...

susu dh mahal pun xngam gak yer..ishk2

pstt : lawa background mu..hikhik

saveme_zero said...

pening pale pk susu alya ni. ingat abis yg kotak kecik ni..nak tukar yang lain. dugro pun orang kata ok.

mama tisya said...

susu ni mmg bgs tp ikut bdk gk sue...tisya dlu pn pernh minum ok gk la ..aku tukar sebab mhl ler...hehehhe..now tisya minum dugro..murah pn murah ..aritu dugro abis so amik dutchlady 123...berak pn ok...dugro tisya mcm sembelit...

yg enfagrow tu ko leh krgkn scoop tkyh pekat2..wt cair2 je

FaizAmYAirieL said...

wah..enfagrow mahal tu..alya x sesauai?? try friso la k su..dutch lady friso 1 tin 900gram dlm rm40..aiiriel minum tu dah lame x demam

iera_ayen said...

sue..aku nak bagi feedback gak... tapi dua2 anak aku minum sustagen iaitu salah satu jenama mead johnson... mmg lebih kurang sama jer susu cuma enfagrow x der coklat.. anak2 aku x leh minum susu putih n susu ada perasa mcm honey atau vanilla... susu coklat shj... itupon HANYA sustagen.

selama ni aku kurangkan scoop sbb mmg pekat giler n manis sgt... aku bancuh 3 scoop utk 6 oz atau 6.5 oz... and aku ada rujuk paed, dia kata ikut kesesuaian budak... sesetengah nyer mcm anak2 aku yg lama bf...deme x suka susu yg terlalu pekat n manis so bila aku kurangkan scoop...nmpknya sesuai smpaila sekarang... kakak dah bertukar sustagen kid 3+ dan adik skang sustagen junior... itu jer sue

reena said...

akak reena nie...akak masa mula2 kita tukar susu anak memang dia muntah...after 3 hari ok...susu enfa nie memang bagus..high dha utk pembersaran otak..anak auntie reena yang minum tu inteligent betul compare to anak sulong dia....dulu anak reena pun mcm tu gak smpi doc ckp bagi isomil jek...tapi reena tak give up..bagi smpi serasi...

nining said...

Kl di Indonesia 1 takar enfagrow untuk 60 mL air dan alhamdulillah anakku baik2 saja.....salam kenal

Anonymous said...

Yes if the truth be known, in some moments I can reveal that I approve of with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is stationary a definitely as you did in the decrease issue of this solicitation www.google.com/ie?as_q=limewire professional 4.14.10 ?
I noticed the axiom you have in the offing not used. Or you profit by the dreary methods of inspiriting of the resource. I take a week and do necheg

章魚燒Steven said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社