Tuesday, May 12, 2009

Apa-apa je lah....

Semalam aku ke tesco,cari susu alya yang dah abis. Last beli 28/4 lepas,sejak minum enfa ni alya amat la kuat menyusu..PENGSAN mama ko!(kahhhhhh. Kebetulan kat tesco ada Baby Fair,mean semua barangan baby ada price cut. Aku tengok katalog tesco www.tesco.com.my enfagrow ada promosi & also susu anmum pun ada. Dari hari tu rasa nak tukar anmum,sebab murah skit..kahhhhh. Masa kat tesco,aku & en.somi dah 5x round kat area susu tu..hahaha sebabnya tengok harga enfagrow RM81.85 - 1.7kg,berbanding anmum RM50.45-1.7kg lebih murah. Setelah dicongak-congak,tolak bajet siput semua..en.somi cakap kita bagi je la alya enfa. Sorang lagi takpe la kan,dua orang...koma!hahahaha.


Hari tu aku ada masuk website dumex saje nak try susu mamil gold ni,so aku mintak la sample untuk alya. Alya minum susu ni,lebih kurang enfa jer. Harga pun rentung!


Ni kek gulung dari bibu,sangat sedappp & ringann. Rasa seperti kapas masuk mulut..hahahaha. Hari ahad kelmarin la aku ambik dari bibu,balik rumah terus potong hidang kat mil. Harga satu gulung RM4.50,macam-macam perisa ada.



Hahh! Korang nampak tak bukit tu gondol! Ni kat tol sg long,dekat dengan Maktab polis. Aku sendiri terkejut tengok kegondolan bukit tu sebab dulu takde pun macam ni. Yang aku perasan,rasanya dorang nak besarkan maktab polis tu kot tapi agak-agak la,jangan la sampai gondol camtu..tu yang cuaca PANAS sebab pokok dah takde. Ni la salah satu penyebab utama cuaca dunia sekarang ni



Hehehe..ni my new look of scarf. Selendang ni,aku pesan dari teha al-unta. Tima kasih ye teha sudi belikan untuk aku. Sangat cantik seperti aku!kahhhhhh..sure ada yang muntah ijo. Kalau nak muntah,sila tutup ok! hahahahahaha

12 comments:

fazilzura said...

wahh susu alyaaaa.. leh tahan harge nyeeee..

kak su, bukit tu dh kat 1 bln gondoll .. daku kan hari2 kuor kut situ .. mmg nampak ler.. dh buruk beno ..

wahhh selendang dari jauhhh ..

nasz said...

ye la, skrg ni panas sgt kan? ni sume sbb tangan2 manusia yg tak bertanggungjawab la!!!

amboi kak sue, jauh nye dtg selendang ko. aku order dr kak ai tongek tu je. wakakaka

alyyani said...

sue, skang susu da makin naik rege.. so enfa pun akan lebih mahal. betul la, kalo sorg ok lagi, esok kalo da ade lebih, mau kene buat part time nak beli susu anak. hahah..

amboi, nak jadi mak arab plak nih :)

FaizAmYAirieL said...

xpela k su susu mahal asal alya suke n sesuai dgn die...harge susu mmg makin naik skrg...lawo selendang ko..sesuai dgn muke ko..ehhee

mama tisya said...

mmg bgs susu enfa ni ..tisya dlu pn minum gk tp aku dh tukar susu murah skit cz budget...ehhehehe...naper ko tk bli yg refill..kalo tin kn mhl..refill murah skit

Nur Syafawati said...

mahal gilakk susu alya ni!!!!xpe..mama ngan ayah ko kayo!!1ngeh..ngeh..mintak la susu yg mahal lagi alya..kahhhhhhhhhhh..
wah..diam2 ko order swiss roll kat bibu eh...nampak mmg sedap...huhuh...

♥ Eda ♥ said...

wow mahalnye susu alya...aina nyer susu pun 1.8kg bile convert duit msia baru 75 hengget....huhuhu...klau cemtu apekata ko try perah susu tetek ko..kuar lag tak..kahhhhh..aku ingat anak second kena perah gakla susu tetek..klau tak.... koyak poket...

ai said...

mampos kopak $ aku kalau sume anak2 minum susu ni! kahhhhhh..anak2 aku skang minum Dumex je. Dugro + Dupro :P

Tinie said...

wei susu enfa tu mahal la..
nasib baik anak aku minum susu tetek jer..murah.eh free jer..hehee

Bibu said...

wah susu mahal..takpela demi anak. tima kasih beb..sian Acid tunggu lama ek?

mmg le bukit tu dah gondol aku hari2 lalu mmg bukan bukit tu aje..bukit lain pon..kawasan umah aku pon dah panas wei..sume bukit dah gondol buat rumah...sgt sesak skang umah aku..huhhhu rase nak pindah ngeh3

elly @ suely said...

wahhh susu mahal tu hehehe... ok la tu, baru sorg kan hehehe

el said...

santek tudung tu...ko pun makin santekkk hehehehe