Monday, May 18, 2009

Dinner cincai

Assalamualaikum,
Ni dinner aku diwaktu cuti,agak rajin skit la kan. Kebetulan rezeki,dapat ikan pekasam. Lama dah teringin ni,tuan pekasam lak pos kat aku..ape lagi segera la buat makan diwaktu malam. Idea lak takde nak masak apa,dalam peti ais ada ayam jer,en.somi suruh buat paprik. Aku pun hentam kromo la masak paprik yang tak cukup bahan tapi superbb..hahahaha. Untuk alya aku goreng ayam,sedap tol makan panas-panas.

Ikan pekasam dari perak
Ni la ikannya...sedappp
Ayam goreng sedap!
Paprik ayam tak cukup bahan tapi sedap..hahahaha Ikan pekasam goreng

12 comments:

FaizAmYAirieL said...

superb lauk ko kak su..smuenye menyelerakan aku yg tgh lapo kebulor ni..huhuh..paprik ko sgt menarik n tertarik..pekat kuah die..ayam goreng pon sedapnye..telan air lior aku..ikan pekasam ko tabur cili padi tu lagik la jgn ckp..hadoi...sedap sungguh!!

fazilzura said...

kak su bile ler nak wat makn2 tuk daku nih .. kahhh

dh ler tgh kebulur nih .. menitis aiq luir kuuu

Nur Syafawati said...

dapnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

~~ciklinn~~ said...

sedapnyerrrr ikan pekasam tu weihh... lama aku tak mkn...

nasz said...

lauk mcm tu la yg buat aku mkn nasik bertambah

ppb_ppkp said...

wah..kak sue..menjilat siku tu..uhuhu...pekasam...sodappp.....
kak sue..ape bahan2 nak buat paprik sodappp tu...

saveme_zero said...

imah - aku tumis bwg putih,cili sos,serai,daun limau purut,then masukkan ayam+sayur2,then masukkan air,masukkan sos tiram & masukkan garam. then reneh la smpi masak.

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

ssue order mana pekasam niehhhhhhhhhhhh nakkkkkkkkkkkkkk

gEe said...

lapo aku tgk lauk ko ni!
rajin tul ko yeee...

elly @ suely said...

sodapnye ikan pekasam tu... hish terbau2 dah nie hehehe....

Bibu said...

hadoi sedapnye pekasammmmmmm...perah limau perghhhhhhhh

shiemz said...

pergh...kembang lidah aku siot! lazat dan berkrim disukai ramai... sejak dua menjak 3 menjak nie..ghajin tgk hang masak memasak... lauk lak semuanya jenis masam2... hehhehe... dapnyer...