Friday, May 15, 2009

Siakap Vs Kailan

Assalamualaikum,
Ni dinner aku malam tadi,siakap masam manis & kailan ikan masin. Dah lama rasanya tak masak lauk peberet somi ni. Mula-mula nak masak ayam tapi dah singgah kedai tengok ada lak siakap,rembat je la sekor.

Balik rumah tengok MATAHARI dulu,kahhhh. Dah abis matahari,baru masuk dapur tapi ada lak gangguan oleh sapa lagi kalau bukan alya. Aku nak masak,alya sibuk suruh dukung nak masak sekali. Sambil layan alya,sambil masak..akhirnya settle.

Siakap Masam Manis

Kailan Ikan Masin

14 comments:

ppb_ppkp said...

perghhh..leh bukak kedai makan tu.
kak sue..siakap ni lagi garing..lagi shodapppp

fazilzura said...

adehh x leh tahan siakap tu .. dap nyeeeee..

kak bile nak wat makan2 ... heheh

nasz said...

kailan ikan masin is my hubby's favourite!

Nur Syafawati said...

ish...mcm x caye je ko masak sue..showmanship ko ni mcm hidangan dari restoran dan hotel2..kahhhhhhhhhhhhhh
tapi aku tau..ko mmg power masak2an melayu ni..bile nak idang kat kami2 ni lak..ngeh..ngehh

Bibu said...

a'ah la..ko masak2 ni kalah aku taw!sok mule ligat aku pikir nak masak ape

aTan and JuLies @ aYu said...

sedap nyer ikan itu...... masu sikit boel..?

elly @ suely said...

perghhh menyentap tekak ni! huhuhu

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

pehhhh
ko masak sendiri ker??
macam makanan kat kedai jer...
hikhik

sis_nita said...

ko pon layan MATAHARI gak ehh.. samalaaa.. beh kan citerr tu..

ai said...

lauk cam makan kat kedai plak..mak aiii :)

ayuZack said...

sedapppp weiii....mintak sikit....

FaizAmYAirieL said...

terer ko masak sambil diganggu oleh alya kan? aku kalau masak airiel mengganggu sure aku dah terjerit2 halau airiel...ekekee

el said...

sodap smpi jilat pipi..hehehe

Abby said...

Hai kak sedapnya masak..uihh tetiba jek rasa lapar tgk masakan akak.