Friday, June 05, 2009

Lala Lemak Cili Api

Semalam balik kerja,dah plan nak masak lala ni. Beli masa cuti rabu kelmarin. Buat masak lemak cili api jer. Tengah nak masak,letrik lak takde. Menumbuk bawang & cili dalam gelap woo..hehehe. Takot cili terpelanting masuk matakan..ekekekek. Nasib baik lumat. Terus masak dengan kadar segera. Dalam 7.20 macam tu dah ada letrik balik..legaa. Sedap tol lala ni,manis rasanya.

Lala Lemak Cili Api

11 comments:

irma said...

slurpppp....bestnyer lala ni....sini seafood byk tp lala xder lak...

♥ Eda ♥ said...

i loikeeee lala...lalalalalalalaaaaa~nanyik lagu sharifah aini..wakakaka

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

resepi wei???
sedapnyer terliur i..auwww!

sis_nita said...

ko menumbuk ke..? huhu! rajin arr.. akak sumer blend..

alyyani said...

lala masak lomak cili ape kegemaran saya juga...

ai said...

mmg feberet aku lala ni...

gEe said...

aku pong soka lala..
lalala lalalalala haha (version mUH)

MUMMY ILA said...

adoiiii aku suka ini makanan!!

Nana said...

dapnye..aku reti msk lala sambal je.lain reti makan je.hehe

ctm-cak'on said...

k.sue...daku sgt gemar lala masak lemak cili api ni...tp x reti nk wat :(

nnt wat lg bgtaw ek, leh daku singgah ratah lala kat umah akak, hehehe...(x malu tp nk gak!)

~iSmALiEzA~ said...

Ummp...sedapnya...
Teringat masa ngandung makan lala kat mah akak ipar pai tak nampak mertua.Dok mengatah aje.Sebaik mak mertua tak kisah bab dia tengok isza ada selera nak makan..huhuhuu...
kalau dikenang-kenang malu rasanya ngan family hubby....