Friday, July 17, 2009

Matahari Diatas Kaabah

Assalamualaikum,
Semalam petang masa on da way nak pergi rumah MIL,ambik en.hubby terpandang keindahan matahari. Pagi tu dengar kat radio IKIM,pasal solat sunat duha. Mula-mula pelik jugak,ehh ada apa yer?? Then Dj radio bagitau berkenaan hari semalam Matahari diatas Kaabah pada jam 5.28petang. Rasa syahdu je dengar. So kalau nak tahu lebih lanjut arah kiblat,boleh la merujuk terbenamnya matahari.

Masa drive tu,Subhanallah! Matahari sangat bulat. Rasa amat dekat je dengan matahari. Para jemaah yang berada di Mekah amat la beruntung dapat melihat kebesaran ilahi ini.

Gambar diambil menggunakan HP cikai aku pada jam 6.32pm


Subhanallah!

6 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

subhanallah

sis_nita said...

terlepas pandang akak akan peristiwa ini..

ko sungguh bertuah..

ai said...

Subhanallah...

apesal aku x nampak smalam?? :(

fazilzura said...

daku compom xpasan ..
cz hari2 balik keje sure daku tido

Bed said...

subhanallah...nape aku tak perasan ek?

Werdah said...

masyaAllah..
sempat tengok arah kiblat khamis kelmarin.. alhamdulillah sama macam yang sedia ada..