Wednesday, August 26, 2009

Mama & Lion

Kejadian berlaku pada petang semalam,semasa aku sibuk nak memasak..si alya pun menyibuk kat dapur gak. Aku ambik mangkuk,dia pun ambik mangkuk. Aku potong bawang,dia pun gigit bawang. Dah le dapur aku satu je leh guna,korang bayangkan..x kelam kabut ke aku. Dengan alya yang sibuk gak..ishkk..sore aku dah macam tarzan ok. Masa aku tengah sibuk potong-potong,dia kacau..so aku marah la dia.

'Alya...jangan kacau mama'. Mama nak masak ni!'

'uuuuuuu...(sambil kerut kening & memuncungkan mulut)'

Dia ok kejap...dok main kat situ takde kacau aku.

'Mama...(sambil kasi aku kentang..suh aku potong)...tak nak.'

Alya ambik kentang tu,dia boleh gigit. Hahh..lantak ler..hahahaha.

Pastu dia kacau lagi. Aku hot ler,sibuk ambik sayur la..bawang la yang aku dah potong siap..dia selerakkan.

'Alya..mama cakap no!'

Tau alya cakap apa...

'Mama, ion (lion)'....

Terus aku gelakkkk..wakakakakak..adehh.

'Aumm...aummm...(sambil tangan buat macam lion)'...

wakakakakak..alya..alya.

16 comments:

el said...

kahhhhhhhhhhhhhh
bgs anak kamooo tu sue...
sonok tgk korg bertekak..berdekah3

miss♥wahida said...

lawak la alya nie..mesti best gaduh ngn dia hahhahahahahhahahahhah

shiemz said...

hehehe.. mama alya da LION~!! hahahha

alyyani said...

lion alya cakap ko. adeh, napela naka kita ni kecik2 telebih rajin. da besar nak ke diorg masuk dapur tanpa bersuruh. alya siap leh gigit kentang lg tuh. lg ganas. mana tak mama jd lion. hehehe...

MUMMY ILA said...

hahahaha..alya pun tau mama dia "LION" tp spesis "KODOMO LION"..
alya pun dah cam baby"lion"..garang tol kekadang tu. kehkehkeh

~chekuna~ said...

wah...alya dah menunjukkan ciri2 kerajinan nak tolong mama dia ni..

mummy aryan syamil said...

ekekke...
hamboiii siap dapat tittle lion tuh...sabaq mama alya:P

KasiH said...

abis laa ko...di 'aumm aumm' je ko..hahahahah~~

Reena said...

alya ckp kat mama ke garang mcm lion..hehe...

FaizAmYAirieL said...

alya sungguh memahami mamanye..mama lionn..ekekekee

Nur Syafawati said...

whkakakaka...alya pun sedar dah sue..yg mama nyer mcm LION QUEEN.whaakka..klako weh..huh.lepas ni ko kena lembut2 skit sore ngan alya ye sue..biar dia panggil ko RABBIT LAK..AHAKSS

shah-ila-ain said...

pandai alya...kalau jerit tuhh dah bunyik lion....same mcm ain...suke sgt menolong...

shi3la said...

uiiiii dah pandai bertekak ngan mama la diyer..

mummy teha said...

WAKAKAKAKAKKAKA..LAWAKLA ALYA!!!
HAHAHAHA!BIJAK BETOI!!GERAM AKU!
AHAHAHA!NASIB DIA XKATE TARZAN MAMA!!AHAHAHAHA

Bed said...

kahhh alya-alya....lawan bertekak & berperang ye kak...

AieZa said...

hahaha amik ko.. garang2 dgn alya.. terus dipanggil lion.. akekeke.. bijak alya..