Tuesday, September 29, 2009

Raya 2009 ~ Part 1

Assalamualaikum semua,
Selamat hari raya aidilfitri. Selamat kembali berkerja semua,ekekekeek. Tentu mood nak berkerja tu takde lagi kan,al-maklum la cuti raya seminggu. Ditambah lagi suasana raya tu masih hangat. Bulan syawal ni dah tentu penuh dengan open house sana sini. Sebulan ni sure punya la berat naik,takpe..i likeee!!! Tahun ni turn aku beraya dengan parent aku. Walaupun adik beradik yang lain takde,tetap meriah dengan 2 orang adik aku.

Malam raya tu,sibuk la kemas-kemas rumah skit. Tiap-tiap tahun raya,mesti ada buat takbir dari rumah ke rumah. Kadang ramai,kadang skit..ye la orang balik kampung kan.


Posing kejap masa tunggu orang datang takbir

Ni dah ngamok sebab tak dapat kamera

Merajuk dah anak dara aku ni..kuikuikui

Ngamok lagi...abis kapet dia huru hara kan

Orang datang takbir

Mana alya erkk??

Hahh...nampak tak?? ditepi meja..ekekekek

Dah abis takbir..makan..ke rumah lain pulak

Alya yang sibuk nak mengemas

'Alya tak yah tolong,biar atok yang angkat'

Tak puas hati..tak dapat tolong..hahahaha

7 comments:

@e_da said...

selamat hari raya sue n family...

cute la alya merajuk.. heheheh

alyyani said...

rumah mak aku tak buat takbir malam raya tu. kalau tak, mesti malam raya da mula letih.. tapi dapat bertakbir kat rumah lebih berkat kan?

alahai, alya merajuk gitu sekali tau. heheh... selamat hari raya...

MUMMY ILA said...

hehe..comel alya merajuk.. hehehehe

E.L.I.Z.A said...

ooo ni la 1st time eli tahu pasal org dtg takbir kt umah..k.sue org mane ek?kalu org johor, dorg wat marhaban kan

el said...

a'ah cute jer alya merajuk
aku suke tgk anak2 aku merajuk
mulalah mengamok tak tentu psl
abis brg2 semua kena cmpk
kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

FaizAmYAirieL said...

sure kelam kabut ko kan kak su mase nak mengemas sbb alya pon sebok nak tolong..ekekeee

Bibu said...

merajuk alala...tomei de