Monday, October 26, 2009

Anak ini perlu bantuan segera ANDA........kasihanilah dia......








Assalamualaikum dan salam sejahtera,



Pada kawan2 mahupun sesiapa yang kenal mohon sedikit sumbangan untuk


NAZIRAH ALIA BINTI NOOR ISMAIL


NAZIRAH ALIA BINTI NOOR ISMAIL


Beliau dilahirkan pada 18 Jun 2008, dilahirkan dengan berat badan 2.8kg dan

ketika berusia 4 bulan dengan keadaan badan menjadi kering, lendir pada

kerongkong yang pekat sehingga tidak boleh menelan susu, serta mengalami

cirit birit sepanjang masa. Pada Oktober 2008 Alia disahkan menghidap

penyakit CYCTHIC FIBROSIS. CYCTHIC FIBROSIS adalah penyakit ganetik dan

jarang ditemui di benua asia . Penyakit ini tidak dapat disembuhkan kerana

penghidapnya kekurangan satu enzim di dalam badan yang menjejaskan proses

respirasi peparu, percernaan usus dan hati. Ini kerana Alia memiliki hati

yang saiz lebih besar dan usus yang lebih tebal dari manusia normal, Alia

juga perlu disedut kahak dan makan pelbagai jenis ubat setiap hari. Alia

juga lemah kepada persekitaran dan mudah dijangkiti penyakit serta kerap

masuk wad di PPUM dan perlu dimasukkan anti-biotik khas setiap 6 bulan

untuk menyahkan kuman dalam badan. Alia memerlukan pembelanjaan perubatan

melebihi RM12,000.00 setiap tahun termasuk ubat khas seumur hidup, rawatan

wajib setiap 6 bulan sekali, susu khas dan pelbagai pembelajaan lagi.

Diharap jika ada rakyat Malaysia mahupun negara lain yang prihatin dan

simpati pada Alia bolehlah menyumbangkan bantuan kewangan pada bapa NAZIRAH

ALIA BINTI NOOR ISMAIL (maklumat lanjut sila runjuk dibawah) bagi

membiayai keperluan dan meneruskan kehidupan seperti manusia biasa. Alia

yang merupakan penghidap penyakit yang jarang-jarang dijumpai.



Sumbangan ikhlas anda amat di hargai:




Noor Ismail Bin Mohd Ali (bapa Alia) 6012-671 9840


F-03-04 Mentari Court ,

Jalan PJS 8/9, Taman Seri Mentari,

46150 Petaling Jaya,

Selangor Darul Ehsan.



RHB Bank A/C No : 112-24-6000-4059-2



Bantuan untuk NAZIRAH ALIA BINTI NOOR ISMAIL and sekiranya ada tidak

mampu member sumbangan, diharap anda menyambungkan email ini kepada

rakan-rakan anda. Bantuan anda amat sangat dihargai. Semoga tuhan dapat

membalasnya.

7 comments:

ai said...

ALLAHUAKHBAR.. :(

Inysaallah, selagi kita boleh bantu..kita bantu k.

shah-ila-ain said...

alahaii...dah leleh dah ayaok mate nie...baru jer masuk blog jie kisah baby meninggal,masuk sini kisah baby nie lak..alahaii....

* Ya Allah berilah kehidupan yg terbaik untuknya di syurga atau di dunia..amin..

FaizAmYAirieL said...

hadei siannye budak ni kak su...Insya Allah ape yg aku leh bantu aku hulurkan k...

MAN OF SEVEN SEAS said...

Semoga Allah merahmati anda gak..sama-sama kita tolong dia.
Sedih tengok dia..harap mak bapak dia bersabar...InsyaAllah Rahmat Allah itu adalah sgt besar..Harap yang lain pon dapat membantu dan mendoakan baby ni yer..mana tahu doa anda masa tu makbul..

E.L.I.Z.A said...

sedihnya tgk alia mcm ni....insy'allah sama2 kita beri sumbangan

ieda said...

insyaallah akan kita panjang2kan lagi .. untuk teruskan bantuan kepada kanak2 ini ...

insyaallahhh

MUMMY ILA said...

ya ALLAH siankanlah mereka. ringankanlah beban mereka.

aku panjatkan doa utk mereka agar sentiasa diberikan ketabahan utk hidup.