Friday, November 20, 2009

Milik siapakah suara itu...

Assalamualaikum,
Salam jumaat semua...seronok korang erk,hari ni last berkeje..esok dah cuti tapi bagi aku...huwaaaaaaaa...sadis tol la. Dah 7 tahun aku keje kat sini,sepanjang tu la setiap sabtu aku berkeje...huhu. Memang terpikir nak cari kerja lain tapi...takde rezeki lagi kat tempat lain.

OK...aku bukan nak citer pasal tu...tapi nak share dengan korang citer mistik skit. Kisah ni berlaku tak silap aku 2 minggu yang lepas. Si alya tengah-tengah malam memang bangun nak menyusu..o ek o ek selagi tak dapat. Selalunya memang aku je la yang bangun buat susu dia. Masa hari tu,dalam 3.40am...si alya nak susu...aku pun bangun la buat. Masa kat dapur tu,tiba-tiba aku terdengar suara budak....dalam hati...'aik...anak sapa yang terlepas keluar ni'...pukul 3 pagi dok main kat luar ker..ishkk apa punya mak pak la dok biar anak main tengah-tengah pagi buta ni'....sambil membuat susu..sambil aku mengomel dalam hati...pastu aku dengar dia bercakap-cakap,dengan sapa...aku tak dengar pulak...budak tu bercakap sorang-sorang..siap bergelak bagai. Lepas buat susu alya tu,aku terasa nak buang air pulak...masa tu aku dengar lagi suara budak tu. Lepas dah membuang....aku yang takde terasa apa-apa perasaan...menyelak langsir dapur aku..nak lihat gerangan anak siapakah itu yang bermain diluar tapi aku langsung tak nampak siapa. Dah tu,aku terus la tido.

Keesokkan harinya,aku singgah rumah mil aku. Kebetulan kak ipar aku ada dirumah mil aku...aku pun bertanya kak ipar aku. Ada dengar tak suara budak pagi tadi....anak sapa tah main-main kat luar rumah. Mil aku dengar,terus dia sampuk...'ermm...dah pagi-pagi tu anak siapa la pulak,benda-benda halus la tu'. Terus aku terdiam...kahhhhh. Pastu baru aku terasa semacam...wakakakak..adehh..tak teringat langsung time nak tengok tu. Aku pun tak terpikir langsung 'benda' tu ke apa kan..dok terpikir anak orang...kahhhh. Sib baik dia tak tunjukkan diri..kalau tak,koma aku!!

6 comments:

fazilzura said...

kahhh .. akak ni lawak betui lerrr...

dh kul bape pg tu .. sure le bkn anak org kak

dzaiNizamAdrien said...

ehhehheee..takutnyer... seb baik la xnampak rupe 'anak orang' tu...

shah-ila-ain said...

nasib ko tak teringat...kalau tak sure ko tak leh tdo n takutt...

HonEyBuNNy said...

hurm..terpk2 gk suara siapakah itu kak..uhuhuh

ai said...

Isk! sib bek x nampak rupa. muahahahaha

MAS said...

kah..suspen jerr..huhu..kalau aku gerenti pengsan dgr suara jer..tu blum tgk rupa..eh..aku pun sabtu keje..tp aku amik cuti..
*xsyok betul keje hari sabtu..huhu