Monday, February 22, 2010

Lagi kisah.....

Assalamualaikum,
Selamat kembali bekerja yer semua. Seminggu bercuti tentu banyak plan korang kan. Aku tak cuti pun,hari rabu dah keje. Sunyi sengap je office ni..hehehe. Sabtu kelmarin...aku ke Bagan Datoh,sepupu aku bertunang dengan orang sana..di Bagan Pasir. Kitaorang konvoi ikut jalan kuala selangor,jalan situ...alahaii...berlekuk-lekuk. Ada pulak yang bluwekkk..ekekekek tak tahan dengan lubang & selekoh yang banyak. Kalau jenis mabok,memang tak boleh ikut jalan tu. Kitaorang bertolak dalam pukul 9,sampai sana ngam-ngam nak zohor. Picas??? Ni yang nak citer skit. Camera aku dah rosak kan,so takde la aku bawa camera. Bila aku tanya makcik aku yang lain..sorang pun tak bawa..alahaii..sayangnyaaa. Tunggu je la gambar dari pihak perempuan kan.

Hari ahad,aku tak kemana pun. Bangun pagi,kemas-kemas rumah skit ajak en.somi keluar cari bekpes. Langsung en.somi ajak ke pasar bdr tun razak langsung ke rumah mil aku..ekekekek. Lepak-lepak makan...borak chit chat...dalam pukul 10 lebih baru balik. Kebetulan kat rumah aku, KKM ada buat Kempen Kesihatan. Kebetulan pulak aku pun dah lama tak buat medical cek up kan. Sampai kat rumah,aku ajak en.somi buat cek up.

Buat pendaftaran,no. aku... no 78! Ramai orang wehh..ingat tak ramai..ekekekek. Kerani tu cakap...tunggu nurse panggil. Tengah tunggu dengan somi & alya,aku ternampak sign UJIAN PAPSMEARS. Hahh..alang-alang ada ni,baik aku tanya & kalau boleh buat sekali terus. Sampai kat bilik tu,orang pun tak ramai. So nes tanya date last period,sib baik la boleh buat..dah le 1st time..takot ada gak...kahh. Yang ramai masa tu,akak-akak yang dah kawin 15 tahun..10tahun..semua otai-otai..hehehe. Dah register semua,tunggu turn dipanggil....tak sampai 5min je buat & tak sakit pun tapi tengok menatang tu...SERAMM! hahaha. Result kena tunggu dorang call..hope semuanya OK la.

Ni pulak medical cek up yang aku buat...
weight: 52kg
Height : 168.8cm
BMI : 18.4
BP : 103/67
GM : 5.5
Chlo : - (peralatan nak cek cholestrol abis pulak)

Ni la alat nya...macam batang pensel...hehehe

Ni bilik pemeriksaannya...just tutup dengan partition je.

Semalam...21 Feb .. genap la alya 26bulan. Dah makin besar ni,makin cerdik la..dah macam-macam pe-el. Mulut dah semakin keletah! Seronok kalau dengar dia bercakap-cakap tu. Hari tu...alya demam..sib baik la 2 hari jer. Lepas dah baik demam,batok pun hilang..syukur alhamdulillah. Masa aku kerumah mil aku ahad kelmarin,MIL aku ada tegur la skit pasal alya ni. Mil aku ada suruh tukar nama alya ni sebab alya kerap demam katanya. Ermm..nak kata kerap tu tidak la lepas alya dah setahun..dah lama sangat alya ni tak demam. Ada ke yer budak-budak yang tak demam. 

Bila mil aku tegur camtu,takde la aku tak ambik pusing pun. Nur Alya Batrisyia - Cahaya Ketinggian Kecerdikan. Mil aku kata..mungkin masa kecik ni dia tak boleh bawa agaknya,cuba tukar panggilan alya tu untuk sementara sampai la dia dah besar skit. Aku ada jugak la tanya alya...nama dia sapa. Korang tahu dia jawab apa...DANIA...hahahaha..perasan betul! Awan DANIA favorite movie dia ok! So kadang aku panggil alya..kadang aku panggil dania. Korang rasa...macam mana??


7 comments:

fazilzura said...

mmg pun kak su , tu yg mama zr pangil AKIL .. dgn nama ADAM... name manje kat umh .. nw kalau org tny nama dia sapa , sure dia ckp "ADAM"... alhamdulillah mmg jrg sakit.. but now psl musim panas.. huhuhuhu daku pun demam , dia jangkit daku ler tu

** atie + farid + aisyah ** said...

kak sue, mayb ape yg dikata Mil akak tu btul.. alya takleh nak bawak nama yg akak bagi.. cube la panggil die ngan nama lain.. mayb die sesuai... wah.. nak name dania ye...

saveme_zero said...

zura - oo ye ker??akil pun dah tukar nama pgilan yer. Kalau camtu aku pun akan tukar la nama pgilan alya tu tapi skrg musim panas ni zura. aku sendiri pun x tahan wehh.

atie - tu la,kdg org2 tua ckp tu ada btlnya ye tak. pasni nama pgilan alya jadi DANIA..ekekekek..GLEMER U!

Nana said...

xbuat lg ujian ni takot hehe

el said...

anak sedara od pun sllu gak sakit2..nama dia efy..so dah tuko ke adam jugak..a'ah le sue...aku pun dgr gak..kdg2 budak2 ni x sesuai ngan nm betul..so kena ada nm lain..ko cubalah..ok sgt lah tu dania..hehehehe

eh wat smear tu just portion tu jer ke..so nak cucuk pen tu cm mn plak..suh duduk je ke

A.I said...

sronok dgr dowang pok pek pok pek kan? cam ely, masyaallah! molot serupa ngan org tua..lagi le lawak bila dgr dia ckp sbb 'body' budak lagi. tp molot... ;P

Insyaallah, ujian kau tu ok. jgn tetiba dia call kau ckp 'Pn. suraya ahmad, anda disahkan bunting'.

miahahahahahahaha

saveme_zero said...

nana - hahaha..aku takot2 berani,tergedik2 nak buat ko. tak sampai 5min pun.

L - ermm..tu la L,aku ingat tukar la nama pgilan dia tu. kebetulan dia demam,geraham blkg tgh naik.

dia jolok le dlm poen ko tu,bkn duduk..kena baring mcm nak beranak. tak sakit pun..sedap je..kahhhh

k ai - statement ko statement berdarah wehh. ko jgn buat psl..hahaha.