Thursday, April 15, 2010

Mistik

Tadi blogwalking kat rumah ct,baca kisah seram dia. Aku pun ada gak kisah seram...hehehe. Kawan-kawan aku kata,rumah aku ni banyak misterinya. Masa mula-mula terjadi..memang aku seram gak la tapi lama-lama lali dah. Aku citer yang betul-betul seram la erk...yang sampai sekarang aku masih ingat lagi.

Kejadian 1
Aku pindah masuk rumah ni pada bulan feb 2007. Masa diawal duduk,takde la kejadian-kejadian pelik yang berlaku. Sampai la lepas sebulan,dua aku duduk. Aku ni jenis cepat terjaga kalau apa-apa bunyi..bak kata pepatah..'teling lintah'..tambah-tambah dimalam yang sunyi..lagi mudah aku dengar. Aku duduk ditingkat 3,flet aku ni 4 tingkat. Satu malam aku terjaga sebab tiba-tiba aku terdengar bunyi yang sangat bising dari atas. Bunyi macam orang tengah buat keje,berdentum-dentum...pastu yang lagi seram..bunyi rantai diseret..waktu kejadian lebih kurang pukul 2 lebih. Masa dengar bunyi-bunyi tu...alahaii..menggeletar la jugak...meremang bulu roma aku. Suami aku lak masa tu aktif bersukan...main futsal. Banyak kali kejadian ni berlaku,bila aku tanya suami aku...dia kata tak dengar apa-apa pun..aihh..tido mati betul! Satu hari aku tergerak hati nak naik atas...jengah rumah atas aku tu..nak tanya la kan..Aku pelik gak..apesal la orang atas ni memekak waktu-waktu gini...gila ke hapa..pukul 2,3pagi buat keje. Tapi aku jumpa dengan jiran bawah sekali tu,aku citer la hal ni...dia kata apa tau...ehh atas tu mane ada orang duduk! Glupppp!!! Ahh sudah...takde orang duduk! Memang kerap la jugak terjadi,bila dah asyik berlaku...aku jadi sangat marah okeh..dah takde rasa takot..sebabnya MEMEKAK!! Aku nak tidooooo!! hahahaha. Bila aku terjaga je,dengar bunyi tu..aku rasa nak je pegi ketok pintu rumah tu..suh diam-diam...boleh??? Suami aku gelak je bila aku cakap camtu. Then lepas 2tahun,baru la ada orang duduk rumah tu..sejak tu takde dah bunyi-bunyi asing.

Kejadian 2
Kisah ni baru jugak la,tak silap aku tahun lepas.Memang tiap-tiap malam aku yang bangun buat susu alya. Selalunya mesti alya akan mintak dalam kul 3pagi macam tu. Satu malam tu,seperti biasa la...alya nak susu,aku pun bangun terus ke dapur. Dalam keadaan yg mamai tapi masih sedar...aku pun bancuh la susu..ye la kan,kang buat dalam mata tertutup..susu kemana..botol kemana lak..hahaha. Tengah bancuh susu tu,tup-tup...aku terdengar suara budak bercakap. Uikk...biar betul ni. Aku pun berhenti buat susu,nak pastikan betul ke apa yang aku dengar ni..tapi takde pulak. Aku pun sambung bancuh tapi kali ni ... suara gelak pulak! Aihh...biar betul..anak sapa yang terlepas keluar ni. Aku pikir macam tu la kan..mgkn anak orang. Pastu lepas dah bancuh,aku masuk bilik..bagi alya susu. Nak sambung tido balik,rasa nak terkucil pulak. Aku pun bangun melepaskan hajat. Hahh masa ni lagi galak dia gelak ko! Aku pun apa lagi kan, aku jengah kat tingkap dapur...nak tengok anak sapa yang terlepas kandang...tapi tak nampak bayang pun. Rasa-rasa korang...anak siapakah itu??

kejadian 3
Lepas kerja,aku ambik alya kat taska. Sampai rumah lebih kurang pukul 6 lebih la jugak. Aku bukak pintu,memang gelap la sikit rumah aku ni....Si alya...'mama...hantu,hantu'.. terkejut aku bila alya cakap camtu. Aku pun apa lagi...'Mana ada hantu la,kat mana'.. alya tunjuk kat hall... aku pun dengan nada marah... 'dah...g berambus,jangan kacau aku & anak aku kalau tak nak kena bakar'.... sambil mulut aku baca la ayat kursi...segala ayat pendinding la.

Kalau ada lagi kisah seram yang aku ingat,aku citer kat korang yer...hehehe


8 comments:

A.I said...

heeeeeeee heeeeeeeeee heeeeeeeeeeee....(ngilai la kununya ;P)

ee, menakotkan ok.tp kalau banyakkan solat + baca quran kat umah, insyaallah lelama sok lari la dia tu..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

mak aiiii .... kisah mistik betul nieh ..gulpp

shi3la said...

aisehhhhhh nasib ko posting waktu pg kalo ko posting malammmmmmm sory la haku nak bacerr...hekhek..

kasihatie said...

alamak...citer hantu ker...naik bulu roma baca kisah kak sue nie...

fazilzura said...

kaksu .. tanah kat cheras mmg 'keras' skit.. dulu kan cheras ni utan2...
daku kalau dok umh mama ku dulu2 b4 kawin , x leh nak masuk umah , sure sakit.. kene tido dlm kete... ramai tukang2 ubat ckp cheras ni dulu tanah pendalaman .. dulu kan cheras jauh dr kl .. now dh banyak highwy, rs le dekat .. so kene le wat pendinding umh ..bnykkan zikir& baca Quran
( kalau ikutkan umh kak su dekat je dgn surau kan)

Siti said...

uik..seram bab alya ckp hantu tu...isk...huhu..meremang bulu roma siti.

Nana said...

ramai plak ada pengalaman kisah seram
aku pun banyak gak
tp selalu magrib2 aku buka cd quran biar lari seme setan2 tu

ibu addin dan nasa said...

Saya dibesarkan dengan alam mistik... Walaupun kami diberikan kelebihan melihat yang ghaib, tapi saya selalu berdoa agar ditutupkan hijab dgn mereka ini... Tak perlu tengok pun tak pe, sebab bila nampak kelibat atau rasa kehadirannya dah buat saya cukup meremang...kekekeke.