Thursday, May 20, 2010

Ni baru sorang kan...

Peristiwa ni berlaku semalam,alya sekarang ni macam-macam. Ye la,umur sekarang ni tengah nak belajar kan tapi kadang-kadang bikin mama dia hot!hahaha. Petang kelmarin dia nak susu,ok..aku pun nak buat la tapi dia lagi pantas dari aku. Dia ambik botol,pastu nak isi air panas. Aku tengok je la kan,kalau tak kasi lagi dia nak buat. Bila dia tekan dispenser tu,air panas terkena sikit tangan dia. Rasakan!!

'Nape Alya??' Hot ke??

'Cittt...(berdecip mulut dia..konon mengeluh)...' Hot mama

'Hahh..kan dah kena tangan kan,sakit tak??'

Tanpa mempedulikan aku,dia terus isi air kosong pulak. Sampai membuak-buak air tu muntah keluar. Aduhaii alyaku sayang! Sebelum aku bising,dia sendiri ambik kain..lap air yang tumpah tu. Bijak anak mama ni..hahaha. Akhirnya dia mengalah.

'Mama! Buat nenen!...hahahaha.


Ni pulak malam tadi,aku tengah lipat kain yang menggunung tu..alya pun nak jadi helper. Ok..aku pun tak kisah la tapi tengok la apa dia buat,adehh. Bila aku dah lipat,yang tu la dia ambik nak pakai la..nak lipat balik la. Kalau anak ramai,allah...darah tinggi aku kot! hahahaha. Kadang bila alya tak beri respond bila aku bercakap,rasa sebak jugak. Nak-nak bila datang angin dia tu,fuhhh...sangat mencabar la aku rasa. Bila somi balik,aku pun ngadu domba la dengan dia..perihal anak dia tu...hahahaha

9 comments:

idah @mama izzya said...

anak2 makin membesar kan mcm karenah..cam idah ada anak sepasang lg bermacam2 pe'el dorg nih..hot sokmo...

makdara terdiva said...

tu baru anak sorang..hehe..
lom anak ramai cam hakak ni..

tp skrg dah senang sikit..sebab si kakak rajin melayan adik..so ommy boleh goyang kaki..lalalala..

salam kenal ye..

shah-ila-ain said...

akak..jom le kite menambah....hehe...
nanti buat TAG yerr,aku bg ko 2juta kak..amik dlm blog aku erkk..

el said...

bila nk tambah lg tu..lalalalala

fazilzura said...

wakakakakak...
biasak ler kak .. bdk2 nk membeso

saveme_zero said...

tu ler,mcm2 pangai. kita dulu mcm tu agaknya..hahaha

A.I said...

tu baru soranggg....miahahahaha

elly @ suely said...

hahaha tau x pe kak sue!... tu ank gegeurl... anak boboy aku nye peel 2x ganda lagi bikin hot haha... hadoiii... ngan adik dia lg kan... haihhh... sabo je jadi parents ni hehe...

@e_da said...

hhhahaa cute keletah alya...