Tuesday, May 11, 2010

Telor ayam telor tembelang


Ni apa kes ni??
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Hahh..ni la kisahnya. Semalam aku nak masak nasi goreng,aku dah letak telor 2biji kat atas kabinet. Masa tengah nak masak,si alya ajak aku main.OK..aku layan dia kejap. Pastu aku cakap,mama nak masak jap yer. Tau-tau dia dah sampai dapur,aku ni tengah ralit siang bahan-bahan nak goreng nasik. Masa tengah buat keje tu,aku terperasan..alya pegang something. Bila aku mintak,baru aku perasan..TELOR AYAM rupanya. Aku pun apa lagi..'Alyaaaaaa!!!(aku rasa jiran sebelah menyebelah sure dengar sore aku yang merdu tu kan). Yang si alya boleh pulak bawa lari telor ayam tu sambil genggam kuat-kuat,aku ni dah takot pecah dek genggaman dia tu.

Masa aku nak ambik...'prapppp!'...si alya leh ketok telor tu kat kepala dia. Aku yang nak marah...x jadi marah..langsung aku gelak terbahak-bahak. Ambik obat! mama cakap tak nak dengar kan.


8 comments:

nasz said...

wakakaka, alya, alya... tak pe la kaksue, budak baru nak up mmg mcm tu. tp kelakor la

idah @mama izzya said...

hehehhe..

nape alya g ketuk telur tu kat kpala..nk test yg mana keras ker??

Nur Syafawati said...

muke alya sgt bersalah sue!!!smp tekup muka tu..cian dia.ko pun satu..gi letak telur kat cabinet apsal..letak la tmpat lain.hehhehe

elly @ suely said...

hahaha... kak, kalo nk mintak telor dari tgn anak tu ade caranye ekeke, coz aku slalu kena ngan si qimie ni... kat kedai pon dia leh crik telor ni nak dpecahkan nye kat lantai haiahhhh....

~My Memories~ said...

Hahaha..kelakarnya alya sue...hehe

A.I said...

KAHHHHHHHHHH...alya..alya!
nape kaupi ketok telo tu kt kepala? ketok la kt koli mak kau. senang, trus bley masak ;P

AYU said...

padan ngan muka alya...sian dia..satu keja la pulak nak bersihkan telur tu yek...

kakyong said...

comel jer muka tak bersalah..

anak2 kakyong pun sama..
idah byk kali juga jd inseden telur di bawa lari, telur pecah ditangan anak2... letak lah tinggi mana pun, sure depa panjat amik juga..