Wednesday, June 16, 2010

Air pasang dalam ke malam??

Air pasar malam...turun pukul 5,6,7,8,9,10
nyonya bangun pagi...siram pokok bunga
pokok bunga telor..tanam tepi pantai
itik bertelor...ayam metas...
cik baba..atuh dalam parit..
cik minah..tawa jerit-jeri..
naik ketapi..sampai kolumpo
nampak ...mel...telit bawah apur

Tentu korang biasa dengarkan lagu air pasang dalam ni,zaman kita kanak-kanak...meriah lagu-lagu permainan dengan kawan-kawan...lagu kereta la,polis antri la..aku pun lupa dah lagu-lagu permainan kita dulu...hahaha. Lagu ni sekarang,alya dah hafal sikit...tapi bab tambahan nombor tu yang aku tak tahan,tergelak-gelak aku dengan lirik yang alya reka sendiri....hahahaha.

Sekarang ni,kalau makan...alya dah tau nak tadah tangan,tak yah tunggu dah aku cakap..kadang-kadang tu tak sempat dah...terus je makan...aihhh anak dara aku ni..ekekekekkalau suruh baca doa..ada dah bait-bait bunyi bismillah...then doa makan...dah ada gak bunyi-bunyi yang dah boleh paham...takpe la,pelan-pelan aku ajar. Alya dah 2y6m....bulan 12 ni dah 3y.... kejap je rasanya.Macam-macam pe-el dah sekarang ni tapi dah kurang la baran dia tu...kalau dulu nak marah je...semua nak ikut cakap dia..now dah boleh bercakap..dah paham apa yang boleh..apa yang tak. Kadang tu,dia nak buat something yang diluar dugaan...selalunya aku biarkan...bila dia rasa sakit..dia tak nak buat dah..kalau tak,selagi larang..selagi tu nak buat kan...hehehe.


4 comments:

nasz said...

so cute.. inshe pon suke lagu ni. kalo inshe nyanyi, syamil joget. hahaha

Nana said...

hehehe comei gile wei
damia pon suak gile nyanyi lagu air pasang malam

tgh2 aku nk solat dia sebok la..
ma..ma

cik baba..jatoh dlam mannget.. (parit)
cik aminau ketawa deget...deget..(jerit2)

heheh aku tahan nk gelak je time semayang

fazilzura said...

lagu knk2 yg wajib di hafal ..

shi3la said...

haku dah ingat-ingat luper dah lirik lagu nihhh...cer suh nyanyi lagu shahir compom haku ingat..kahhhhh

anak ko sebaya anak haku eh..biler nak dapat adiknyer si Alya nie..ewahhhh mentang2 diyer dah ngandungg..hiks