Saturday, June 12, 2010

Lipan Bara

Kenal tak binatang ni??
*
*
*
*
*
*
*

Ye betul...LIPAN. Tengah aku mengemas...menyapu kat dapur...tiba-tiba aku nampak dia lalu...laju lak melarikan diri. Dengan segera,aku ketok dengan penyapu. Dah 2x aku terjumpa anak lipan ni,menggelupur jugak la aku kan. Scaryy wehh!tingat aku masa kat rumah ayah aku,nenek aku tido bawah (rumah ayah aku 2 tingkat)...masa kitaorang dok melepak tu...ternampak lipan tu dok merayap kat tepi dinding..LIPAN BARA ok! merah menyala...huwaaaa..menjerit aku....besar ibu jari kaki kita ni..panjang dalam 15cm macam tu. Nasib masa tu ayah aku ada,terus ayah aku tangkap...halau dia keluar rumah...eee..scary betul!

Aku dah cakap kat suamiku,tapi dia macam blur je..tak tau nak buat apa. Ohh yer,kat opis aku semalam...tengah aku ralit buat keje,jatuh something dari atas...tap!aku ingat mende..rupanya anak lipan. Menggelupur aku & opismate sorang lagi tu..hahaha. Tak tau mane dah lipan tu lari...harap-harap mati kena kejutan eletrik..kahhh.

5 comments:

el said...

bahaya lah..tmbh ada ank kecik..

fazilzura said...

kalau dh dok umh bawh mmg ado kak ..

umh mama ku ni dh banyakkali jmp.. mmg sib baik daku pjg umur..
penah lalu depan .. sib baik x terpijak , pehtu dlm bilik air , siap dh panjat kaki ku .. adeh ..
sume nye merah2 beso2 ibu jari tngan , pjg lebih kurg 4-5 inci

kakyong said...

kalo time hujan kerap juga jumpa anak lipan di rumah ni.. maklumlah dekat dgn kebun kelapa sawit..

ILA HAFIZ said...

dulu aku selalu jumpa kat umah mak aku. tp mak aku ada bg petua.. siram air panas kat dlm lubang air. x kira la lubang air bilik ke apa. lepas tu g beli ubat lipan.. tabur kat lubang2..

nasz said...

nasibaik ko yg jumpa kak sue. buatnye alya yg jumpa dulu camane? huhuhu