Monday, June 14, 2010

Meet my BFF

Ahad - bangun pagi,kemas rumah...en.suami ajak ke rumah mak dia,beli barang basah untuk seminggu. Dalam pukul 10 lebih,dah balik rumah. Kemas-kemas barang basah,then masak. Pukul 1 lebih baru makan tengahari,dah makan..suruh alya tido dulu..petang baru nak jalan. Memang plan nak pegi KL,ambik langsir yang dah siap tu. Tup tup dalam pukul 4 lebih..dapat call dari my bff ni,really surprise coz dah lama tak berhubung...almost 6-7year la jugak..jumpa apatah lagi kan.

Meh aku stori sikit pasal bff aku ni.Kami sama belajar diIKM Jasin melaka tapi aku senior..dia junior. Masa ni kami tak really close,kalau selisih bahu pun tegur-tegur gitu je. Masa bff aku ni junior,dorang ada group sendiri..yang dorang kira close & dorang buat panggilan adik beradik..macam along angah..etc. BFF aku ni...gelaran uda masa kat ikm. Kalau main netball,kitaorang memang akan bermain sama-sama. Sembang pun macam biasa jela.Then bila aku abis ikm,my bff masih ada ikm. Tahun 1999,aku dapat offer sambung belajar di MFI Bangi dalam jurusan Automation System & Tech.Maintenance(ASMT)..my bff ni pun dapat gak tapi jurusan lain..machine building system tech (MBST). Bila berjumpa di MFI ni,kebetulan kenal satu sama lain...kitaorang mintak satu hostel. Since that la,kami close to each other. Dia ikut aku balik umah ayah aku,aku ikut dia balik kg dia. Famili each other dah kenal la. Our frens yang lain tengok..kata kami macam belangkas. Even lain cos tapi sure akan bertembung la. Tahun 2000,aku stop belajar sebab yang tak dapat dielakkan. Ehh bukan sebab result aku yang fail k,that time aku rasa dah tak boleh nak menerima ilmu lagi dah..hehehe so finally...before became worst..aku mengundur diri. Since that,kalau ada kelapangan..kami akan berjumpa la.

Masa my bff kawin pun,aku turun ke johor..bermalam disana. Masa aku kahwin pun,my bff datang tapi tak bermalam la..coz dia dah kahwin kan..mana lak nak sumbat laki dia..hahahaha. Then my bff ni,dah tamat belajar..dapat offer keje..aku pun dah kerja..lagi la masing-masing sibuk. Makin lama,makin jarang berhubung..apatah lagi berjumpa. Kebetulan dapat contact balik,terjumpa di FB. Yess..fb ni la yang boleh buat aku berhubung balik dengan dia..tapi lom dapat berjumpa lagi. Last aku dapat tau,my bff ni dah duduk johor..kerja kat sana..dok rumah mak dia.

Hari semalam,aku panggilan dari dia...dia kata duduk ampang. really surprise me! Aku cakap boleh la nanti berjumpa. Tuptup dia dah on da way ke rumah aku,nasib tak sesat. Rindu sungguh dengan bff aku ni,banyak kenangan manis & pahit aku bersama dia. Sekarang ni,boleh la selalu berjumpa.

So happy dapat jumpa my bff...hehehe

Us....

Her kids & my kids...tinggi jugak alya ni...ekekekek. Yang girl tu 4y...dah macam sebaya pulak

Alya yang sibuk berposing with her new frens

Again...cepat la posing abang

Them again... boy 5y,girl 4y...alya

Ni hasil tangkapan alya...abis dia suruh dorang posing..hahaha

my bff with her kids

Moga persahabatan kita akan terus berkekalan...

5 comments:

ayien78 said...

sue... alya dah besar nampak so pretty...sweet sgt muka dia ekkk.. so ayu walaupun kata ko dia lasak...but seyes ..tak nmpk mcm budak yg lasak...nmpk sungguh ayu...emmm...

fazilzura said...

wahhh syok jmp BFF..

daku pun ado jgk BFF yg dh lamo x jmp2.. lebih dr 10 thn ..
tp jmp kat fb .. heheheheh lum ketemu live lg..

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kalau jumpa kawan2 bestfren lelama mmg syiok .. borak smp esok pun boleh ;-)

mummyar said...

salam kenal....best nya dpt jumpa bff kan....hehhe..mesti bnyk cite...

el said...

cantek umah ko sue..
hehehehe
bff aku sorilah beb..maleh hahahahaha
makin lawo anak dara ko tu