Friday, July 09, 2010

Bila dah malam...

Sekarang ni,alya susah betul nak tido awal. Geram je aku kalau nak tidokan dia,susu dah berbotol minum...bila dah abis..dia leh bagi botol kat aku..'nah mama'...bertuah betul. orang suruh dia tido,dia sibuk nak main lagi. Kita ni dah la ngantok,penat..pukul 11 pun tak nak tido lagi. Aku tak la biasakan alya ni tido lewat-lewat,tak bagus gak kan untuk budak-budak umur dia ni. Selalunya strategi aku,tutup lampu tapi dengar la sore dia yang garau tu kan suruh bukak lampu. Bohh layan,mama nak sleep.


Tengok..dia punggah stor,nak cari mainan dia. Aduhai anakku..dah malam la..sibuk nak main pulak.


As denda..aku suruh dia kemas balik mainan. Dah pandai main,tak nak kemas balik erk...sian mama tau.

4 comments:

el said...

kahkahkahkahkahkah lawak la alya ni..tu psl aku suke betul kt dia ni..hahaha mlm2 g punggah brg kt store..npk sgt kesunyian alya ni..ko bg lah adek kt alya sure alya tido awal miahahaha

mamashasha said...

bagus alya, pandai main pandai simpan......shasha? errmmm dia soh mama yg kemas!!!

pn fizan said...

haha pandai dia masuk bilik stor...rumah lama aku dulu,semua menan aku sorok dlm stor...kunci pintu! Bila pindah rumah baru,semua menan aku dah buang..sakit mata,sakit hati,sakit tekak,sakit kaki bila terpijak... puas hati aku...dorang nk beli menan, aku tak layan..beli makanan tak pe...

violetless said...

alya ni lawak la...dah makin lasak dah sekarang sampai tidoq pon da lmbat ye kaksu?