Friday, October 15, 2010

Bila saya bercerita.....

Hari-hari memasak sedunia...hehehe. Bila mood masak datang,memang nak masak je la kan. Kalau mood masak tu swing...makan burger pun dah cukup...hahahaha. 2,3hari ni....aku masak ikan jer. Bohsan kalau makan ayamm je...udang je....so kena la pelbagaikan. Aku ni suka masak macam-macam tapi sebab 3org je,tak berbaloi kalau masak banyak-banyak...tapi so far kalau masak pun,abisss....hahahaha.

Menu rabu..siakap sambal

Menu semalam....bawal sweet sour,sotong goreng tepung & kailan oyster.

Ehh korang...sekarang ni bukan musim LALA ker?? Hari-hari pegi kedai,dok mencari la LALA....teringin nak makan. Buat masak lemak ...perghhhhhh...sedapnya. Mane yer nak cari LALA ni (oh yer...tiada apa-apa motif yer...hahahaha) sebab dah lama tak makan..sebab tu TERINGIN sangat! Jangan sangka apa-apa yer...tiada makna..aku tidak berdusta...hahahahaha. Kalau ada...akan kukhabarkan berita gumbira....muahahahaha.

Minggu ni.....bila tengahari je,redup...tapi bila petang,masya allah....terik betul. Sidai kain sehari pun kering! Tu dia....dalam bakol penuh ko..baju tak berlipat...gara-gara rajin membasuh baju...menyidai baju...sampai dah tak muat bakul ko!hahahahaha. Kerja tu boleh dilakukan dihari minggu....ye ke??? aihh...bila hari minggu....nak berjalan la,nak berehat la..nak tengok tv la....masa bila erk nak lipat...hahaha. Kan bagus ada mesin lipat kain terus....gila malas betul! semua nak lengkap serba serbi...hahahahaha.


Ohh yer....tak perlu risau sebab saya ada assistant yang boleh diharap...memang boleh harap sangat-sangat..hahahaha. Dari melipat kain...sekarang dah menceburkan diri ke dapur....cuba-cuba mencuci pinggan mangkuk..yang dah dicuci pun sanggup dicuci lagi...sebab mama saya basuh tak bersih!hahahahaha. Budak-budak memang suka main air kan....penat mulut aku bebelkan....sebab rasanya dia boleh berenang sekali dalam sinki tu...abis lencun dibuatnya dapur aku. Mulut sekarang dah pandai cakap macam-macam. Layankan je la kan....kalau kita macam ni,dia pusing macam ni pulak....kadang ternganga dengar jawapan dia tu...hahahaha.

Bulan 12.....genap la 3tahun..yeeeeee....saya dah besar! Bila orang tanya anak umur berapa...'nak masuk 3tahun dah'..'hahh..boleh la bagi adik'............................... alaa...bukan tak nak tapi....aihh tak tau nak citer camne. Biarlah rahsia...ewahhh! Sekarang ni memang pantang tengok baby......aku rasa nak pinjam je ....hahahaha. Bau baby kan wangi.....harum....memang menenangkan fikiran la. Sekarang ni pun tenang jugak...dengan princess aku tu.....hahahaha...hari-hari rindu.....(dulu rindu dengan ayahnya..sekarang anaknya la kan..hahahaha). Seyes wehh....rindu lebih la...kat somi pun rindu jugak...gile ko tak rindu somi...muahahahaha tapi rindu pada anak ni....subhanallah....besar betul nikmat yang allah beri ni .... naluri IBU.....SYURGA DIBAWAH TELAPAK KAKI IBU......memang sangat nikmat menjadi seorang IBU ni. Pelik aku...manusia-manusia berhati binatang yang kat luar sana...yang sanggup buang zuriat sendiri.

nota : hah kau...dr masak ke anak....menceceh hahh...hahahhaa

5 comments:

el said...

hahahahahahaha
caiyok caiyok sue
kerjakan si acid tu miahahahaha
a'ah smlah ngan arwen n danish tu
kalo x bg basuh pinggan..keriau x hengat..pulak tu berkali2 basuh..sj la tu nak main air..smpikan kuali yg aku nak guna msk pun dia nak basuh..ate caner nak msk..x bg keriau cam kena pukul..kena tgu lah dia basuhkan kahhhhhhhhhhhh

eLYies said...

lauk yang nampak SEDAP....(kak sue masak mmg sedap pung....

aku ni ader 2 assistant gak..sorang sibuk nak basuh pinggan..MOTIF nak main air..sorang lagi buka laci ambik sudip..abis semua dia ketuk..

SyaNa said...

adoi kak ttibe terbyg baju kt umah aku pn da penuh bakul
huwaaaa

Mommy Prince said...

teringat kain aku sebakul penuh jugakkkk..pehtu dlm washing machine tuk di basuh mlm..ni..
warghhhhhhhhhh

Lyana said...

i punye baju sealmari tak lipat2... sumabt sume dalam almari..hahhaha.... weekend kene r wat keje..kalo tak fening pale en.adam....

kalo dah sampai rezeki dapat lah tu kak sue baby...hehhehe