Monday, November 22, 2010

Rosselle

Mungkin ada yang tahu .. mungkin ada yang tidak. Mama suka minum rosselle ni,rasa dia macam rebina. Mama beli yang cordial HPA produk. Kandungan vitamin rosselle ni lebih bagus dari buah oren. Kebetulan semalam pergi pasar pagi di Bdr Tun Razak,beli barang basah skit then nampak rosselle ni. Sekg RM6..mama beli RM1 jer...banyak jugak la dapat.
Satu plastik ni RM1 .... boleh dapat satu jug la kalau buat air
Cara nak buat air dari rosselle ni,buang biji tengah tu,kelopak bunga je ambik...basuh dulu then blend bersama gula & ditapis hampagasnya. Sedap diminum masa sejok,masa panas pun ok juga.

No comments: