Friday, December 31, 2010

Siput Sedut

Dah lama tak makan siput sedut ni sebabnya payah nak dapat,kalau takde musim...jangan harap la kan. Harga sekilo boleh tahan gak la sekarang ni tapi masih harga mampu milik...kahhh. Dah berapa hari masak dari kedai jer,en.somi suruh masak hari ni..hehe. Bukan tak nak masak,tangan ni masih sakit lagi 2hari lepas...now dah ok skit la. Gagahkan jugak masak dengan penuh hemah & kesabaran.

Plan masak untuk semalam...lemak cili api,sayur kubis cina campur & ikan kembung goreng. Kebetulan kalau pagi² kat kedai runcit..macam² ada..& fresh. Tengok ada cili api..gemok bukan main lagi,kaler pun hijau pucuk pisang..sangat la menawan...hahaha..memang pedas melampau la cili macam ni. Masak lemak siput ni pun..letak 5biji jer tapi pedas menyinga...memang berasap la.



Biasa kalau cili api...kecik² jer..tapi yang ni...macam cili api thailand punya. Banyak jugak la mama beli..saja buat stok..hehehe sebab susah nak dapatkan. Dah macam buat koleksi buku pulak..hahaha.Buat nasi goreng kampung ni pun..sure berasap telinga..hehehe.

4 comments:

Lyana said...

sgt leceh mkn siput sedut..yana tak reti..semput den nak menyedutnye...

Ciklinn said...

wah feveret ku ni.... tapi aku tak pernah masak.. hahahhaha aku tak tau pun camner nak buat kat siput tu... hahhaha

selamat tahun baru sue..

Anonymous said...

do i take a vehicle insurance business to small claims court? The insurer business rejected my claim, (I would go ahead and take to blame driver to small claims though I've no address to serve them or send a demand letter). Another driver was at fault but his insurance firm states there is a difference in your claims so that they have to take the word of their insured vs. my word. I do think they acted in bad belief and did not perform a proper investigation would this often be a valid claim in small claims court? I would like to consider the responsible drivers insurer (not my own) to small claims for the damages to my car.

Anonymous said...

awesome blog, do you have twitter or facebook? i will bookmark this page thanks. lina holzbauer