Tuesday, February 08, 2011

Holiday to Melaka ~ Part 3

Sambungan dari entry 2

Perghh...banyaknya gambar..hahaha. Korang tengok la puas² yer. Nanti korang pun leh g Melaka jugak..hehehe.


















Waktu masa ni...pukul 8 lebih tapi orang dah ramai sebab nak naik menara taming sari tu. Kitaorang park dulu,then pergi breakfast kat seberang jalan. Nasib baik la dapat beli awal²,kalau tak...berderet okeh nak naik Menara ni. Kalau korang pergi,mesti naik ok. Korang leh nampak sekitar melaka,laut terbentang luas..best!!
























video
 



Lepas naik Menara tu,terus merayap ke Kota Merah (betul ke erk..lupa dah). Ramai sangat la orang sebab public holiday kan.



wahh..kat sini dah ada unit berkuda. Glemer abang kuda ni,orang nak bergambar je dengan dia..hahahaha





Mula² berpegangan tangan....



Sekarang sudah berdukung...hahaha. 'Ayah..penat la'...hahahaha









Hahh...ni en.somi yang snap,naik beca..RM20...dia bawa 4 tempat..ok la kan. Nasib la aku kurus kan..kalau tak,siap la abang tu nak kayuh...hahahaha







Lepas tu naik river cruise pulak..sorang RM10...mengambil masa 40min. Best! Dapat tengok sejarah disekeliling sungai melaka tu.





Hahh...biawak pun ada,nak tumpang berehat sekali...hehehehe



Melaka Monorail...belum dibuka lagi sebab masalah teknikal. Lain kali pergi,boleh la naik.



Kampung Morten - kampung terawal di Melaka..yang masih mengekalkan tradisi melayu lama.



Rumah ni dibina..tanpa paku,hanya menggunakan pahat. Sangat unik!





Us! We will come back to Melaka

No comments: