Thursday, April 07, 2011

Semak Gula Dalam Susu Anak

U all semua dah tengok kan iklan Anmum tu.So mama pun cek gula dalam susu. 

1st. Enfagrow

2nd. Dutch Lady 456

Result adalah seperti diatas yer kawan-kawan. Ermm...banyak jugak kandungan gula dalam susu enfa & dutchlady ye. Patot la gigi budak² senang rongak..kahhh. Kawan-kawan boleh baca info tentang gula dalam susu kat SINI.

Ermm...takkan nak tukar susu lagi ni. Sekarang ni kan Anmum ada yang terbaru,TANPA GULA TAMBAHAN. Mungkin pengurangan susu boleh dikawal pada setiap sajian rasanya. Macam batisya,satu hari dia akan menyusu 4x je sekarang ni. Dah reduce banyak sebab lebih makan. Satu lagi cara...gigi mesti digosok supaya gula tak melekat kat gigi (karies) betul ke mama eja ye..hehehe.

Actually...iklan susu tu nak suruh bertukar ke SUSU tu la kan..hehehe. Terpulang pada individu tu sendiri la kan tapi bab gula ni memang harus dikawal sebab ianya adalah VIRUS!

No comments: