Tuesday, June 07, 2011

Kakak in action

Ni la ragam anak,macam² ragam ada tapi dah nama pun anak perempuan,fitrah dia la kan nak bersolek semua..hahaha. Kita kecik² dulu pun macam tu jugak. Hari tu kakak cirit birit + muntah²,doc suruh stopkan susu dulu. Doc suruh beli susu yang free lactosa. So doc bagi la list susu² yang free lactosa..antaranya Pediasure,Enfalac LF,Similac LF & Mamex Gold LF. Balik dari klinik tu pergi la sensei tengok susu² ni. Perghh..harga lebat wehh!hahahaha. Yang jumpa Pediasure 900g RM66++, Enfalac 1kg RM85++ & Similac LF RM45++. Tengok dulu list bahan² & khasiat setiap susu. So mama & hubby decide ambik Pedia sure.

Kakak ni nak kata susah makan tak jugak cuma ada time² dia. Kalau kat taska tu memang dia makan nasik,so bila balik rumah mama akan suruh dia makan nasik lagi. Mana la anak ko nak makan lagi,dia dah kenyang..sengal  tol mama ni kan...hahaha. So sekarang ni,mama pagi tiap² pagi & malam susu pediasure tu..waktu lain,mama bagi enfa.


Bersungguh² dia mekap...hahahaha

video
Jom belajar mekap dengan kakak 

video
Ni pulak aksi kakak baca doa,selalu pagi² kat sekolah..sebelum masuk kelas ada bacaan doa. Macam² doa la. Yang nak tergelak tu...doa ibubapa dia baca doa makan...hahahaha. Really make me smile

No comments: